Forumindex

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Fijifrågor

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Fiji
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
åsa
Gäst

InläggPostat: lör dec 30, 2006 4:14 pm    Rubrik: Fijifrågor Svara med citat

Hej! Åker jorden runt med min pojkvän i höst och ska då bland annat till
Fiji. (Tar rutten Sthlm - SanFransisco//LA - Fiji - Sydney//AliceSprings -
Bangkok - Sthlm på fyra månader)

Jättekul att läsa det ni skrivit, men jag har några frågor. Hur länge var
ni på Fiji och när var ni där? Vi kommer i slutet av oktober, så vi är
lite fundersamma på vädret.

Vi landar i Nadi på morgonen och tänkte då direkt ta oss ut till Yasawa för att se "det riktiga fiji".
Tror ni man måste boka flyg eller katamaran? Hur lång tid tar resan med de
olika färdsätten och vad kostar det?

När vi har ca 1,5 vecka på oss bör vi hålla oss till en ö, eller planera in att besöka fler?

Och en sista fråga, bör man boka boende tror ni?
Till överst på sidan
niklas
Site Admin

Registreringsdatum: 06 november 2006

InläggPostat: lör dec 30, 2006 4:14 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej Åsa!
Vi var på Fiji i ca två veckor. Det var ganska lagom. Man kan åka till Fiji året runt men tydligen ska det vara bäst att åka dit mellan maj-oktober. Så då kommer ni säkert få bra väder! Katamaran tror jag inte ni behöver boka. Gör så att direkt när ni kommer till Nadi finns massor av "värdinnor" / "hotellraggare" (fast mycket trevliga!) som kan hjälpa en boka katamaran och boende på någon ö direkt.

Om ni har 1,5 vecka tycker jag ni ska ta en vecka på Taweva och bara ta det lugnt där. Sen ta ett par dagar på Vitu Levu, kanske Tubakula Beach, innan ni lämnar Fiji.

Priserna för katamaranen och och flyg har jag inte riktigt koll på (kolla här om du kan hitta något http://www.bulafiji.com/home.asp )

Katamaran-resan kan vara väldigt guppig...Så flyg kan vara värt priset om ni har gott om pengar. Förmoligen häftig känsla!

Om ni är säkra på att ni ska bo på t.ex David's Place kan ni skicka iväg ett mail till dem och fråga. Kolla in mer på (http://www.fijifvb.gov.fj/accom/listing/davids.htm)

Hoppas svaren kan var till hjälp! Vore jättekul om ni kunde skriva några rader i forumet när ni besökt Fiji och berätta vad ni tyckte!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Fiji Alla tider är GMT
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet